Köpvillkor

PRISER

Priserna anges i SEK, exkl. moms. Inom parantes visas priset inkl. moms .

PERSONUPPGIFTSLAGEN

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
I enighet med GDPR kan du när som helst kontakta oss för att ta del av dina uppgifter hos oss, likväl be att få uppgifterna rättade, alternativt om att få dessa raderade.

LEVERANS

Leverans sker med PostNord till närmsta postombud för privatpersoner, eller till företagsadress för företagskunder.

Paketet ligger kvar i 7 dagar hos PostNord ombud.
Ej uthämtade eller till oss återsända paket hanteras som en retur och medför motsvarande avgift.

Order lagda under helgdag behandlas nästkommande vardag.
Order på lagerhållna artiklar: Varorna i din beställning skickas normalt inom 48 timmar.
Order på beställningsartiklar: Leveranstiden varierar då produkten skickas direkt från leverantör, kontakta kundtjänst för mer information om leveranstid.

Vi skickar endast till kunder inom Sverige

FRAKT

Standard frakt 99kr inkl. moms. Normal leveranstid ca 2-3 vardagar.

Prioriterad leverans, 119kr inkl. moms. Normal leveranstid cirka 1-2 vardagar.

Vi reserverar oss för att leveranstiden ibland kan vara längre under högsäsong.

Beställningsartiklar omfattas ej av prioriterad leverans då dessa skickas direkt från leverantör.

REKLAMATION / RETURER

Kontrollera att alla kollin finns med och att inget är skadat innan du kvitterar fraktsedeln. Avvikelser eller skador rapporteras direkt på frakthandlingen vid godsmottagandet. Vid godsmottagning av leverans gäller följande; Synlig skada: Ska anmärkas på frakthandlingen direkt vid mottagande av godset. Behåll emballaget. Om möjligt, fotografera skadan för att säkerställa reklamationsprocessen. Anmälan av transportskadat gods ska ske till kundtjänst samma dag som mottagandet (inom 24 timmar).

Dold skada: Ska inom 7 dagar anmälas till Kundtjänst. Behåll emballaget. Om möjligt, fotografera skadan och kartongen. Saknat kolli: Noteras direkt på frakthandlingen.

Felplock: Anmäls omgående till Kundtjänst

Retur av artiklar: Alla retur ska godkännas av Kundtjänst. Returhandling måste erhållas innan returnering. Returvarorna ska vara i originalskick med originalförpackningar för godkänd kreditering. Returer ska vara oss tillhanda senast 20 dagar efter godkänd retur från Kundtjänst. Vid senare retur utgår ingen kreditering. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt: eventuell skada och förkommande. 14 dagars öppet köp

Avgift för retursedel tillkommer.

Fraktkostnad krediteras ej.

För beställningsvaror gäller begränsad eller ingen retur och reklamations möjlighet. Dessa varor är tydligt märkta med texten ”Beställningsvara” . Kontakta Kundtjänst vid dessa fall.

Efter godkänd retur av returmottagning på lagret krediteras beloppet. Ej uthämtat paket hos ombud som kundtjänst har blivit kontaktad om, krediteras efter godkänd retur.

BETALNINGSALTERNATIV

Betalningen tillhandahålls via SVEA Ekonomi. I SVEA Checkout finns följande betalmöjligheter:

– Faktura 14 dagar (30 dagar företag)
– Delbetalning
– Kortbetalning
– Direktbetalning via bank (Trustly)
– Betalning via SVEA-konto

Köpvillkor för Svea Checkout hittar du HÄR.

TEKNISK SUPPORT

Kundtjänst tillhandahåller den information som våra leverantörer förser oss med. Vid vissa tekniska problem, kan du bli hänvisad direkt till tredjeparts-företags betalsupport. Teknisk dokumentation kan ibland vara på engelska. Vi förbehåller oss rätten till ändringar samt reserverar oss för skrivfel

GARANTIER

Tillverkarens garantier tillämpas. Kontakta kundtjänst för mer information.